Χέρι - Χέρι με τον... Καρατζαφέρη οι μαϊμουδιές… !!!!
Απίστευτο, αλλά πέρα για πέρα αληθινό.
Λίγη ώρα μετά την έκπληξη της κοινής γνώμης για την ένταξη αεροπορικής εταιρίας, που είχε λάβει άδεια μερικές ώρες πριν τη λήξη υποβολής των υποψηφιοτήτων, στο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο Γιώργος Καρατζαφέρης αποκάλυψε στο κομματικό του ακροατήριο, ότι ήταν ο ίδιος που έκανε την παρέμβαση, εντέλλοντας μάλιστα τον «δικό μας» (του ΛΑΟΣ) αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Μάκη Βορίδη. Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ μίλησε ο ίδιος για την υπόθεση στις 2 Ιανουαρίου στην εκπομπή «Ελλάδα Γεια σου», του TV ΛΑΟΣ. Και τα είπε… όλα, έξω από τα δόντια: «Έμαθα ότι οι μηχανισμοί δεν έδιναν άδεια σε νέα αεροπορική εταιρία, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Το έμαθα και ειδοποίησα τον υπουργός μας....Του λέω πρόσεξε.
Θα γλυτώσει πολλά λεφτά η Ελλάδα εάν είναι τρεις τέσσερις, πέντε, ή 140 (οι εταιρίες) στον διαγωνισμό....Πράγματι έγινε με γρήγορα η διαδικασία, γρήγορη, γρήγορη…
Αποτέλεσμα: Τους 11 διαγωνισμούς, τις 11 άγονες γραμμές τις πήρε αυτή η εταιρία, που πήρε το χαρτί πέντε λεπτά πριν.
Για χτύπησε χαμηλά… Ξέρετε πόσα θα ωφεληθεί η Ελλάδα;
Εκατομμύρια, εκατομμύρια.
Εκατομμύρια, εκατομμύρια.
Δηλαδή αν δεν ήμασταν εμείς, θα είχε πάει ο διαγωνισμός στα μεγάλα παιδιά.
Τον Βγενόπουλος και τον Βασιλάκη.
Ποιος θα μάθαινε στην επικράτεια ότι δεν χτυπήθηκαν οι τιμές.
Και η Ελλάδα θα βόγκαγε και η Τρόικα θα φώναζε.
Εμείς είπαμε: έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια». Παρακολουθήστε το απόσπασμα της εκπομπής:
Απολαυστικός όπως πάντα ο πρόεδρος, με δύο σημαντικά λάθη, επί της διαδικασίας.
ΠΡΩΤΟΝ. Εκτέθηκε ο ίδιος, λέγοντας ότι η εταιρία (εννοεί τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ που δεν κατονόμασε) κέρδισε τους διαγωνισμούς.
ΠΡΩΤΟΝ. Εκτέθηκε ο ίδιος, λέγοντας ότι η εταιρία (εννοεί τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ που δεν κατονόμασε) κέρδισε τους διαγωνισμούς.
Η αλήθεια είναι ότι ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προχωρήσει, αλλά έχουν υποβληθεί μόνο οι προσφορές.
Κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την παρέμβασή του, να μπει η εν λόγω εταιρία στον διαγωνισμό, έχει ζητήσει από τον «υπουργό μας» Μάκη Βορίδη, να δώσει και τα 11 δρομολόγια στην εταιρία αυτή, χωρίς να χρειαστεί να γίνει ο διαγωνισμός.
Επομένως εκθέτει και τον υπουργό του.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Υποστηρίζει ότι με την ένταξη της εν λόγω εταιρίας στο διαγωνισμό η Ελλάδα θα κερδίσει εκατομμύρια.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Υποστηρίζει ότι με την ένταξη της εν λόγω εταιρίας στο διαγωνισμό η Ελλάδα θα κερδίσει εκατομμύρια.
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Ελλάδα δεν θα κερδίσει, ούτε θα χάσει.
Τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, όπως προφανώς αγνοεί, ο πρόεδρος, είναι επιδοτούμενα, Κάτι που σημαίνει ότι επιχορηγούνται από το δημόσιο (άρα το κράτος χάνει έτσι κι αλλιώς λόγω κοινωνικής πολιτικής), και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το θέμα που μάλλον δεν γνωρίζει ο υπουργός είναι ότι κατά το παρελθόν, αναξιόπιστες αεροπορικές εταιρίες που ανέλαβαν άγονες γραμμές, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να εκτελέσουν τα δρομολόγια με αποτέλεσμα, οι περιοχές, συνήθως ακριτικές να μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση.
ΤΡΙΤΟΝ. Λέγοντας ότι «η εταιρία χτύπησε χαμηλά» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υπονοεί ότι γνωρίζει και την προσφορά, που ακόμη δεν έχει ανοιχτεί επίσημα.
ΤΡΙΤΟΝ. Λέγοντας ότι «η εταιρία χτύπησε χαμηλά» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υπονοεί ότι γνωρίζει και την προσφορά, που ακόμη δεν έχει ανοιχτεί επίσημα.
Εδώ εκθέτει και πάλι τον υπουργό «του», αν ο τελευταίος του γνωστοποίησε τις προσφορές ως μη όφειλε, είτε απλά εκτίθεται ξανά ο ίδιος γνωρίζοντας εκ των προτέρων την προσφορά της εταιρίας.
Βεβαίως ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται συνήθως οι χαμηλές προσφορές σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς μεγάλους στόλους και πείρα, καταφεύγουν απλώς σε «φθηνές λύσεις».
Το αν οι επιλογές τους εγγυώνται την αξιοπιστία των δρομολογίων και την ασφάλεια των επιβατών, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Για τα αεροσκάφη που εμφανίζονται να κατεβάζουν στον ελληνικό εναέριο χώρο οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ προκειμένου να εξυπηρετήσουν Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες, λεπτομέρειες στο ειδικό σημείωμα.
Μέχρι να φανεί, πάντως, τι πραγματικά έγινε με τον διαγωνισμό της ΥΠΑ, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πράγματι πάρα πολλά:
1. Είναι δυνατόν να ομολογεί με τέτοιο κυνισμό ένας πολιτικός αρχηγός την παρέμβαση του σε ένα κρατικό διαγωνισμό;
Ο κ. Βορίδης ποιό σχόλιο έχει για όλα αυτά;
2. Είναι δυνατόν να γίνεται...δεκτή η συμμετοχή εταιρίας σε διαγωνισμό μετά από αίτημα πολιτικού αρχηγού;
3. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει γνώμη για τα όσα «αποκάλυψε» ο κ. Καρατζαφέρης;
Δέχθηκε πιέσεις για τη συμμετοχή της συγκεκριμένης εταιρίας κι άλλαξε την άποψη της;
4. Η εταιρία «Μινωικές Αερογραμμές» ποια θέση έχει;
Ζήτησε τη μεσολάβηση του κ. Καρατζαφέρη ή ο αρχηγός του ΛΑΟΣ έδρασε αυθόρμητα;
5. Ο πρωθυπουργός, πώς νιώθει που ακούει έναν πολιτικό αρχηγό ο οποίος στηρίζει την κυβέρνησή του, να καμαρώνει για «κατορθώματα» πολιτικής πρακτικής της δεκαετίας του ’50;
Επιδοκιμάζει ο κ. Παπαδήμος ένα στυλ διακυβέρνησης του επιπέδου «σηκώνει το τηλέφωνο ο κομματάρχης και γίνεται η δουλειά, χάρη στον υπουργό μας»;
Αεροπορική εταιρεία... μιας ημέρας διεκδικεί τις άγονες γραμμές....
Βεβαίως ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται συνήθως οι χαμηλές προσφορές σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς μεγάλους στόλους και πείρα, καταφεύγουν απλώς σε «φθηνές λύσεις».
Το αν οι επιλογές τους εγγυώνται την αξιοπιστία των δρομολογίων και την ασφάλεια των επιβατών, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Για τα αεροσκάφη που εμφανίζονται να κατεβάζουν στον ελληνικό εναέριο χώρο οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ προκειμένου να εξυπηρετήσουν Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες, λεπτομέρειες στο ειδικό σημείωμα.
Μέχρι να φανεί, πάντως, τι πραγματικά έγινε με τον διαγωνισμό της ΥΠΑ, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πράγματι πάρα πολλά:
1. Είναι δυνατόν να ομολογεί με τέτοιο κυνισμό ένας πολιτικός αρχηγός την παρέμβαση του σε ένα κρατικό διαγωνισμό;
Ο κ. Βορίδης ποιό σχόλιο έχει για όλα αυτά;
2. Είναι δυνατόν να γίνεται...δεκτή η συμμετοχή εταιρίας σε διαγωνισμό μετά από αίτημα πολιτικού αρχηγού;
3. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει γνώμη για τα όσα «αποκάλυψε» ο κ. Καρατζαφέρης;
Δέχθηκε πιέσεις για τη συμμετοχή της συγκεκριμένης εταιρίας κι άλλαξε την άποψη της;
4. Η εταιρία «Μινωικές Αερογραμμές» ποια θέση έχει;
Ζήτησε τη μεσολάβηση του κ. Καρατζαφέρη ή ο αρχηγός του ΛΑΟΣ έδρασε αυθόρμητα;
5. Ο πρωθυπουργός, πώς νιώθει που ακούει έναν πολιτικό αρχηγό ο οποίος στηρίζει την κυβέρνησή του, να καμαρώνει για «κατορθώματα» πολιτικής πρακτικής της δεκαετίας του ’50;
Επιδοκιμάζει ο κ. Παπαδήμος ένα στυλ διακυβέρνησης του επιπέδου «σηκώνει το τηλέφωνο ο κομματάρχης και γίνεται η δουλειά, χάρη στον υπουργό μας»;
Αεροπορική εταιρεία... μιας ημέρας διεκδικεί τις άγονες γραμμές....
Συνολικά 6 εταιρείες κατέθεσαν φακέλους για να διεκδικήσουν τις 24 άγονες αεροπορικές γραμμές από τον Απρίλιο του 2012 έως τις 31 Μαρτίου του 2016.
Εκτός από τις δύο γνωστές Olympic Air και Aegean Airlines και τις μικρότερες, αλλά επίσης γνωστές, Sky Express, Astra Airlines και Aeroland, υπάρχει και μία πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία η Μινωικές Αερογραμμές.
Το ενδιαφέρον γι' αυτή την τελευταία εταιρεία είναι το ότι πρόκειται για μια εταιρεία που ιδρύθηκε μία μόλις ημέρα πριν υποβάλει την προσφορά της χωρίς κανείς να γνωρίζει ούτε κάν τα φυσικά της πρόσωπα, εκτός από ορισμένες πληροφορίες που αναφέρουν ότι πρόκειται για εφοπλιστή με καταγωγή από την Κρήτη.
Ενδιαφέρον επίσης έχει το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία αυτή φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει το αεροπορικό έργο των 11 γραμμών που διεκδικεί με βασικό της στόλο 3 αεροσκάφη τύπου Fokker μέσης ηλικίας 25 ετών, ενώ η γραμμή παραγωγής τους έχει καταργηθεί εδώ και 10 χρόνια.
Οι άλλες προτάσεις
Πρόταση υπέβαλλε επίσης η εταιρεία Astra Airlines, η οποία ιδρύθηκε το 2008 με βασικούς μετόχους τον επιχειρηματία Ιωάννη Ζλατάνη, ιδρυτή της «Interviator Ltd» και τον κ. Αναστάσιο Ζηρίνη, πρώην κορυφαίο στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.
Επίσης, η Sky Express, που ιδρύθηκε το 2005 και έχει βάση το Ηράκλειο της Κρήτης. Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος είναι ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης (κυβερνήτης και πρώην Γενικός Δ/ντής Ολυμπιακής Αεροπλοΐας). Στο διαγωνισμό μετέχει και η Aeroland η οποία ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2005 και ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Καραγιάννη.
Αναλυτικά, φάκελο κατέθεσαν οι αεροπορικές εταιρείες:
OLYMPIC AIR (για 14 γραμμές), Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα -Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος – Σητεία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα -Σκιάθος, Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Ρόδος - Καστελόριζο, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
AEGEAN AIRLINES (για 8 γραμμές), Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα -Σητεία, Αθήνα - Σκιάθος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος.
ASTRA AIRLINES ( για 6 γραμμές ), Αθήνα - Σκιάθος, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Αθήνα - Σητεία,
Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
SKY EXPRESS (για 6 γραμμές), Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Άκτιο - Σητεία, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σκύρος.
AEROLAND (για 2 γραμμές ), Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Νάξος.
ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ (για 11 γραμμές), Αθήνα -Αστυπάλαια,
Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Σητεία, Αθήνα -Σκιάθος, Αθήνα - Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
Οι προσφορές θα αξιολογηθούν ώστε να προκύψουν οι εταιρείες που θα παρέχουν τη δημόσια υπηρεσία, σε δύο με τρεις μήνες.
10/1/2012
Γ.Μ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου